RSS

Thursday, July 1, 2010

Mee Udang Sg. Dua

Minggu lepas saya baru balik dari menghantar adik  ke uitm merbok di sg. petani kedah. Disana....?? oh alangkah syurganya saya dapat makan makanan-makanan yang sgt sedap....sampai-sampai di sg. petani pakcik saya dah ajak ke sg. dua yang mempunyai tempat char kuey tiaw yang sangat femes di situ, orang panggil char kuew tiaw sg. dua, tapi malang yang berbau tengik bagi saya sebab dah penuh. Tanpa menghampakan perot saya, pakcik pun mengajak kami makan di hadapan sedikit dari restaurant char kuew tiaw tu adalah restaurant mee udang yang juga sangat femes dan memandangkan mak saya memang akan menjerit keriangan bila mendengar mee udang yang mempunyai udang besar-besar seperti saiz telinge anak perempuan beliau maka die teus mengheret kami ke kedai itu....saya tak berapa menggemari mee udang tapi  bolehlah kate memang puas hati lah sebab udang die 3 ketul yang besar gabak....satu pinggang yang biasa rm5.00 dan yang spe'sial' adalah rm7.00++. saya minta maaf lah sangat sebab perangai buruk saya adalah tanpa mengingati dunia dan juga tidak berpijak didunia yang nyata apabila beradanya makanan dihadapan saya....maka tanpa sempat berbuat apa-apa saya dah melantak sehinggalah 'gulp...eeeerrrrkkkk....alhamdulillah...' barulah saya teringat tak sempat untuk ambik gambar makanan untuk diletakkan dalam blog.....T_T''



inilah restaurant yang kami pergi makan mee udang hari tu...memang ramai lah orang...



memandangkan aku ni terus baham mee udang tu tanpa sempat mengambil gambar so aku teruslah menggoogle mee udang sg.dua dan inilah mee udang yang seperti aku makan hari tu.

pandangan aku untuk mee udang ni urmmmm....biase je...tak de lah sesedap superb sampai boleh jilat muka tukang masak tu...kire ok lah...yang buat spe'sial' yang aku katekan tadi adalah udangnya...

ok bintang yang aku boleh bagi, dari 5 *

kebersihan : ****
kelazatan   : ***
service      : ****

0 katak kenyang: