RSS

Monday, June 21, 2010

Palapes UTM (dah tauliah)

sewaktu perbarisan kontijen pertam dari UTM


YM Raja Muda Perlis memeriksa barisan...

ok....dah  kat seminggu aku balik dari USM Penang atas urusan Istiadat Pentauliahan Diraja Palapes yang ke-29.....actually semua pegawai kadet yang akan ditauliahkan berada 2 minggu awal disana dan squad aku dah seminngu sebelum tu menjalani training yang sangat menyiksakan di UTM skudai....ape yang aku dengar, mereka sangat derite, terseksa dan saket gile bile dilanyak 2 minggu sebelum aku datang USM sane....

selama 10 hari mereka training di UTM skudai...mereka mendapat 'badi' padang kawad...hahahah saket tu wehh....hari-hari kawad dari pagi sampai petang...bile dapat rest sikit je YO (young officer) yang shilake tu tak bagi rest kat tempat teduh.....memang shial kan..?? petang dan malam plak mereka kene lagi...kene 'hell' means kene lari la..kene guling la...kene wat komando rest la ( sujud kat tanah sambil tangan kat belakang pinggang dan lutut diangkat) so...korang dapat bayangkan tak..?? kene buat kat atas jalan tar...then yang paling tak tahan kene wat knuckle berdarah....( pumping tapi tangan dalam kedudukan penumbuk diatas jalan tar dan tahan badan daripada jatuh..) ok aku pun rase gak waktu kat USM hari tu tapi tak lah selame 3 jam yang dorang kene...sampai bernanah tu beb tangan.....

teruk kan...ni tangan kawan aku budak lelaki...


ni tangan kawan aku dak popuan...perh! kalau bakal mak mertuan nak sarung cincin mau terkezzzuut k... hahahaha baru lah leh cakap...barulah ganas makkkk hahahaha

perlu ke letak gambar tangan aku..?? hahahah tak mau la...ade secoeett je hahahaha

waktu di USM...budak-budak yang menjalani praktikal seperti aku yang melapor lambat iaitu seminggu sebelum even, kitorang tidak dibenarkan join untuk kawad sebab dorang dah practice lame so kalau kitorang masuk pun memang mencacatkan kawad...nak taknak waktu diorang kawad kami ni geng-geng LI rasa tersangatla terpinggir bile ade sesetengah mereka asyik memerli kami yang masih puteh-puteh bersih dan tangan masih bersih tanpa kesan knuckle dan paling kesian bile kitorang g makan dulu pun mereka tak bagi...sob3..='(..

haaa amek ko....hampi-hampir same kaler dgn bayang-bayang tak..?? mati aku kalau dorang tau aku cakap camni hahaha

ok...cerita pasal tauliah pulak...bile name diummkan ''Leftenen Muda Nadox binti Maddox'' waaaahhhhh...aku agak terharu dan sangat nerbes gila vavi untuk keatas pentas dikurniakan watikah oleh Yang Mulia Raja Muda Perlis.....padahal dah seminggu hari2 berlatih waktu malam kat dewan tu untuk terima watikah....series ni beb!! aku dengar je nama aku...rase terharu, sedey, gembira dan puas....(walaupun name aku tertukar ngan name orang belakang aku ''atenk')

time aku nye turn adik aku leh plak tak sempat nak snap gambo....memang dikau adalah mengsengajekan kan..?? ciss

terharu 
= sebab aku mampu menghadiahkan gelaran 'Leftenen Muda' untuk diri sendiri lepas 3 tahun bergelut dalan kesakitan dan family aku datang dan pertama kali mak aku datang tengok aku naik pentas dapat hadiah...dari tadika sampai sekolah menengah tak pernah hahahahaha

abg aku kate aku busuk....kompem-kompem la askar mane leh wangi-wangi hahaahha

sedeh
= sebab lepasni kawan-kawan aku 1 squad (91 orang) mungkin akan payah untuk berjumpa lagi....selama 3 tahun, jerih perih waktu training terbayang-bayang dalam kepala hotak aku...ade kawan yang boleh gune, membantu saat aku memerlukan, saat kudrat aku tak kesampaian....aku still ingt lagi, waktu jalan laju...kene berlari-lari anak sajauh 10 dan 12 km dengan beg seberat 8 dan 11kg beserta M16 dan pakaian lengkap loreng askar...sumpah aku tak larat...kebanyakan budak popuan memang tak larat....bayangkan....1 budak popuan, 4 orang lelaki keliling, sorang tolong bawak senjata, 2 orang tolong pikul beg dan sorang push badan aku dari belaknag....semangat 1 pasukan memang aku takkan lupe...

kawan-kawan....macamane teruk kene 'hell' korang tetap wat aku tersenyum...

gembira
= sebab lepas ni aku takkan saketkan badan aku pergi training dan jeles tengok kawan-kawan aku leh bangun lambat ujung minggu sedangkan aku kene bungun seawal 5.30 a.m....dan cuti sem aku takkan teganggu kene g masuk hutan berperang lagi..yaahhhhoooooooooo...!!!!!!!!!!!!!!

puas
= sebab selama 3 tahun aku dapat bertahan dari menarik diri dari menjadi askar simpanan...perh!! memang aku puas hati bile dah tauliah.....impian aku tercapai gak akhirnya...

ni adalah bowl head seorang pegawai tentera...waaahhh akhirnya aku dapat gak...

ok...ni paan..sepanjang aku 3 tahun training die banyak gak support aku dari segi mantel..pernah gak la die pujuk aku time aku tgh down dan hampir-hampir nak tarik diri...paan, kadang-kadang ko ni berguna gak kan..?? hahahah kadang2 tu yang tak leh blah..
ok fine...lagi 2 orang dak debab tak dapat join. thanx to waneq sebab jadi the best tour guide  family aku sampai tak jumpe jambatan pulau pinang time nak balik hahahaha...

0 katak kenyang: