RSS

Monday, August 2, 2010

Cuq' udang

kali ni aku nak jelajah kat pulai, area belakang pintu masuk UTM yang berhampiran kolej kediaman yang hujung-hujung dunia ni (kolej 16 & 17)

dulu waktu aku tahun 2, tahun 3 memang selalu jugak aku explore kat area sini, dan akan mesti makan di warung tepi jalan ni, berdekatan student corner restaurant, cuq udang die memang sangat sedap, sangat rangup dan sangat meliurkan, ditambah dengan keunikan die yang tersendiri didalam bakul rotan dan dihidangkan dengan kuah kacang yang panas-panas dan sangat sedap.

yang aku ingat sangat sewaktu course aku ade kemah ukur, memang ni adelah tepat lepak kami tiap petang lepas buat presentation, meeting atau pun keje padang.

dapat disaksikan keunikan yang tersendiri didalam bakul rotan

tapi lately, aku ade pergi lagi untuk sekian kali selepas hampir setengah tahun aku tak pergi jenguk kedai ni.....unfortunately, ape yang aku harapkan semuanya dah berubah.....

harganya dah nak dari RM 1.00 ke RM 1.50 tetapi kuantitinya dikurangkan. dulu cuq' udang ni agak tebal dan quantity nye adalah lebih banyak, tetapi apa yang aku dapat lihat, cuq' udang yang tebal kini semakin nipis dan sikit, tahu agak masam, timun dan tahu ade 2,3 ketul sahaja didalam 1 bekas....aku amat kecewa....keazatannya kini tidak dapata aku rasai lagi....tapi hanya 1 yang kekal...yeeesss...!! kuah kacang nya yang sedap dan lazat panas-panas tidak berubah sama sekali, masih lazat seperti dahulu.


u can see that..?? hanya sehelai due helai je timun dan tahu...oh damn..!! i really miss cuq' udang yang dulu

tapi akhirnya aku melantak semuanya...tidak baik membazir.....takkan dapat Kap Ba Ra Ka Alif Ta Nun yee mohd Adiff...hahaha

dan untuk selingan, kami juga memesan air dari kafe dibelakng dan mengambil beberapa batang kopok lekor dan goreng pisan, so sangat lah sesuai untuk koleksi minum petang saya bersama kawan saya yang merupakan pelajar junior yang baru daftar ke UTM. selamat datang ke UTM faralia.....






0 katak kenyang: