RSS

Monday, August 30, 2010

Puteri Pasific Hotel, JB

ok....actually entry pasal ni dah berkurun dok berhabuk kat dalam folder blog dlm laptop aku ni....sangat-sangat lama tak menulis blog....biasalah...bz ditahun akhir so aku salute pada orang yang leh berblog tiap-tiap minggu..bukan calang-calang orang leh sentiasa berblog ni...

Puteri Pacific JB

ok...ni aku nak tujukkan koleksi tempat makan kali ni di Puteri Pasific JB. betul2 terletak di tengah-tengah bandaraya JB. tempat agak eksklusif. ko ingat aku tak mampu ke...?? hahahah... ni sebenarnye adalah majlis makan malam rejimental untuk pegawai muda palapes yang baru ditauliahkan pada bulan jun hari tu. Majlis ni diadakan pada pertengahan bulan julai..jangan tanya aku bape haribulan....sumpah aku tak ingat...hahah

atas meje aku tertera nama aku ke tu...??? waaaahhhh hahahah
aku duduk betul-betul berdepan dengan pelatih aku....so aku rase agak terbatas segala aksi makan stail kampung aku...so terpakse aku berhipokrit konon-konon dah biase makan berprotokol and ala-ala mak datin berlagak kaye...kalau tak cover aku akan jadi kassim selamat yang bute mate dicucuk sebelah pisau dan sebelah lagi garfu oleh pelatih kat depan aku tu...oh ye aku lupe...aku terlupa sangat kini pelatih aku perlu salute aku dan memanggil aku puan sebab aku kini pegawai...hahahah(gelak jahat)


ni senarai menu untuk diner malam tu.

ini adalah menu untuk appertizer iaitu pembuke nafsu makan...!!
name makanan ini adalah : Smoked Chicken Breast served with Mixed Green Inspired Vinaigrettes.

rase die macam....urm...agak ala-ala mentah nak cakap cmne ehhh....hur... hah! macam sosej rebus....sos die pulak rase masam-masam sikit....


at the end...habis licin gak.....hahahah
dah habis je sesi melicinkan appetizer, kami dihidangkan dengan soup
name soup ni adalah : Cream of Mushroom Soup Served with Bread Roll and Butter


rasa die kureng sebab tak berapa hancur....berketul sikit. 


dihidangkan dengan bread roll. Butter Anchor ni memang terbaeeekk....sedap. seyes sedap butter ni.


Ok. dah tibe mase untuk MAIN DISHES. hahah part orang tunggu-tunggu.
main dish ni adalah: Grilled Stuffed Chicken Breast Topped with Mushroom Sauce, Croquette Potato and Chef Selected Vegetables


ni aku zoom bentuk potato cake die yang di atas puncak tu....bentuk Leb2(love-love) hahaha...memang cantik, unik and creative tapi rase die agak pelik, ala-ala begedil gitu....tapi sedap lagi begedil mak aku buat kat umah



decoration die memang canteeekk....

ni main dishes budak NAVY yang duduk sebelah aku.....aitt? apaal lain..?? haaa ni pilihan yang die buat, die tak mau ayam so die nak daging. jadi dapatlah : Grilled Stuffed Chicken Breast Topped with Mushroom Sauce, Croquette Potato and Chef Selected Vegetables


Lepas perut mula tegang, diakhiri pula dengan DESSERT....
ni adalah: Cream Carame



rasa die terlalu manis....terlebih telur dan yang buat rasa pelik adalah apple hijau yang dipotong dadu dijadikan hiasan diatas caramel tu


dessert lain lak adalah : Coffee or tea with cookies

cookies die memang sedap! memang sejibik macam kueh raye yang nestum campur cip coklat...sangat seddaappp...


dan akhirnya...bengkung yang aku pakai kaler merah tu hampir-hampir terbukak bile habis makan....sebab semua makanan yang aku makan stuckt kat atas bengkung tu, traffic jem tak sampai ke perut.

0 katak kenyang: