RSS

Friday, May 27, 2011

Kek Oren Air Tangan Cik Nadox

lebih dua minggu mama di hospital dan saye telah menjaganya selama eminggu dihospital, mama diberikan 3 hari uti oleh doktor untuk pulang ke rumah...pelik la hospital banting dah macam kat asrama dapat cuti heheeh.....masuk hari ni dah hampir 18 hari di hospital.....bile la mama leh balik ni....urm wakt mama dapat cuti hari tu, ramai lah yang sibuk datang ke rumah melawat mama....so aku merelakan diri membuat kek ore=n bagi menjamu tetamu yang datang ke rumah....sebab aku kehabisan ideauntuk menyajikan juadah untuk mereka....

mari aku tunjukkan bagaimana aku melakukan kek ren menurut resepi dari my resepi.

mula-mula aku potong sebijik orange yang jiran-jiran bawak waktu melawat mama, aku rembat la satu heheheeh

masukkan orange yang dah potong-potog bersama kulit ke dalam belender

kemudian masukkan gula, minyak masak dan telur okeyh....

sementara tu aku mengecahkan dapur dengan mengayak tepung dan baking powder.

hasil belender tadi di gaul bersama tepung

dan masukkan ke dalam loyang bakar

dengan 170 degree celcius aku bakar selama 45 menet

taraaaa....dah siap...jom lihat hasil dalam

sedaaappppp......moist, gebu, lembut dan tak muak. tak manis sangat dan tak de rase kelat kulit limau pun

so kalau korang ade buah limau kat peti sejk tu boleh la try buat kek ni....sedap dan mudah....semudah alip ba ta ahahahahha

1 katak kenyang:

Anonymous said...

nk tny.. bhn2 spt tepung, baking powder, minyak n gula tu brp cawan??