RSS

Wednesday, May 5, 2010

Aku merayu sangat....Tolonglah...!!



Aku nak tanya pada korng.....comel sangat kan baby kat atas ni....?? bersyukur sangat siapa yang mempunyai anugaerah yang diberi oleh NYA untuk memiliki kebolehan untuk mengandung dan melahirkan seorang insan yang baru....tapi aku masih tertanya-tanya kenapa masih ada lagi manusia (lebih layak diberi gelaran setan gile puki atau batang ) yang masih lagi tergamak untuk membuang, membunuh even membakar sekalipun baby-baby yang dorang lahirkan...?? tiap kali ada je berita mengenai pembuangan bayi..tiap kali itulah aku menangis dan tibe-tibe aku jadi emo tak tentu pasal sampai tak tenteram ape yang aku buat....sedey sangat tau tak....kakak-kakak sedare aku yang dah 5,6 tahun kawin pun mash tak dikurniakan anak....yang orang yang dah lahirkan anak boleh buang....hanjeng betol kan.....???


satu lagi berita aku baru baca yang menyebabkan terdetik untuk aku tulis dalam blog ni...



Ingatkan bunyi kucing, rupanya bayi menangis




Seorang bayi lelaki lengkap berpakaian yang ditinggalkan di sebuah pondok di Sepang, semalam.


SEPANG 4 Mei – Mulanya disangkakan bunyi 
kucing mengiau.
Tetapi rupa-rupanya suara bayi menangis.
Itulah yang dialami Aminah Muhamad, 56, yang menemui seorang bayi lelaki di sebuah pondok berhampiran Surau Umudiah, Kampung Batu 29, Jenderam Hulu di sini hari ini.
Dia yang sedang memotong rumput di hadapan rumahnya sebelum itu tidak dapat mengagak bunyi seperti kucing mengiau itu adalah tangisan seorang bayi.
“Disebabkan perasaan tidak puas hati, saya terus menuju ke pondok yang jaraknya hanya beberapa meter dari rumah.
“Terkejut dan menggigil saya apabila melihat seorang bayi lelaki lengkap berpakaian yang hanya diletakkan di atas sehelai kain batik,” katanya ketika dihubungi Utusan Malaysia.
Sementara itu, Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Daerah (IPD) Sepang, Asisten Supritendan Zaihairul Idrus berkata, bayi lelaki berumur sebulan itu dipercayai keturunan Melayu.
“Bayi itu ditemui pada pukul 7 pagi ini dalam keadaan sihat dan tiada sebarang kesan kecederaan pada tubuhnya.
“Dipercayai bayi malang itu ditinggalkan selama dua jam sebelum ditemui,” katanya.
Zaihairul berkata, bayi berkenaan kini ditempatkan di wad kanak-kanak Hospital Serdang.
Katanya, kes tersebut disiasat di bawah Seksyen 317 Kanun Keseksaan.
Orang ramai yang mempunyai maklumat lanjut mengenai kes pembuangan bayi boleh menghubungi IPD Sepang di talian 03-87774222.
(ni okey lagi la sekurang-kurangnya die tak bunuh budak ni....mungkin die terpikir macam-macam akibat yang budak ni akan kene kalau die dibesarkan oleh mak die sendiri...dengan pandangan masyarakat terhadap die, kat mak die..ngan tiada bin dan tak tau ayah.....mungkin mak die memilih jalan untuk memberi bayi ni pada orang lain tapi caranya tetap tak betol la tapi still perikemanusiaan sebab tak membunuh baby comel ini)
Sadis betol kan....??? kalau ada sesape yang pernah melakukan kerje-kerje terkutuk ni aku nak sangat bertanya...korang ni langsung memang takde naluri keibuan ke/? dah takde sekelumit kasih ke dalam hati korang pada darah daging sendiri..?? kenapa korang tak membendung awal-awal?? time korang 'maen' tu korang pikir sedap je eh sampai korang tak boleh berpikir yang benih tu boleh bercambah..?? come on la beb! bende ni boleh elak la....serius boleh elak...aku pun penah ade boyfriend dan aku macam kapel-kapel yang lain...tapi kitorang masih boleh berfikir untuk elak dari berzina....macam-macam ko boleh wat untuk elak zina la beb! tolonglah...!! aku kapel waktu aku umor 19 tahun sampai 22 tahun ni...kire usia masih muda.memang aku tak nafikan banyak sangat benda yang kita nak cuba tapi takkan korang tak boleh pikir macam aku pikir..?? tolonglah...aku merayu sangat...tolonglah jangan cambahkan benih dalam rahim korang tu kalau korang belum kawen dan memang betol-betol taknak benih tu bercambah....kalau dah gatal sangat tak boleh tahan nak 'maen' pikirla.....tolonglah BERFIKIR..!!.pakai kondom ke pil ke ape ke !! adoi...tu pun nk kene ajar kan mangkok-mangkok ni.....


serius aku menangis tengok gambar ni...tergamak gile sial ko buang kat lobang jamban....aku sumpah ko jadi taik!! huh!

apelah salahnya ko bagi kat orang budak ni weh....

dah berulat siot bayi ko ni...tolonglah weh....ko 'maen' jela pandai....dah terberanak mcm taik ko buat buang merata-rata.

ni lagi sedey dowh....dah buang ko boleh lagi bakar die...memang cilake lah idop korang makbapak die pas ni

tak terkata aku syialll......sayangku baby........kau akan lebeh bahagia bersama DIA disana......apakan daya...mak bapak kamu sangat menyetan....

ko tak lihat ke anak kau waktu lahir? betapa comelnya die...betapa bergunanya dia jika kau didik sebaiknya...tak terpikir ke engkau yang dia bakal menjadi doktor, engineer atau seorang yang sangat berjaya akan datang nanti...??


0 katak kenyang: