RSS

Friday, May 7, 2010

Cendawan Goreng Sijangkang

HEllooo...haaa kali ini adalah first entry aku yang mencapai piawaian objektif sebenar pasal blog ini iaitu pasal MAKANAN  hahahah.....
Actually aku nak upload pic ni dari 2 ari lepas asyik tak berkesempatan je..mencarik cable nokia yang ntah kemane aku campakkan...maybe tertinggal kat UTM ari tu kot.....


Ok..ckuplah tu aku membebel.....tempat yang aku makan ari tu adalah restoran Lady's Finger yang terletak di batu 7 rasenye.....haaa...jgn main-main....jari jemari wanita ok....hahaha..mesti berselera bukan.....len kali aku nak wat restoran Nadox's finger...hah..lagila berselera kerana al maklumlah jari jemari si nadox tu montel montel belake ^o^''..ok enough..!!


hah ni la muke depan restoran itu....meriah tu uoll....(kak senduk, pinjam trade mark ok..^o^)

ok...sampai-samai je aku trus oder makanan....memandangkan aku diet...aku hanya memesan sup ayam..adik aku..?? hah kompemla die mentekedarah nasik...pewot melayu yang ala-ala kampug gitu kan....sementara menunggu makanan yang sampai...kitorang pun try la cendawan goreng yang adik aku kate sangat sedap dan lain dari yang lain konon-kononnye la die bercerite berapi-rapi...hahaha...sementare menunggu makanan sempatla aku snap picture sekeliling aku dalam restoran ni....

ni bahagian tepi meje kitorang...konsep decoration die mungkin ala-ala buluh betong kot sebab banyak buluh-buluh gituu...

haa nampak tak..?? ala-ala kampung ok...

ok..disitu buluh anak buluh betong ok...hahaha *joking

aku sedang kelaparan menunggu makanan ye...jam menunjukkan ketika ini pukul 8.10p.m yee....perut sudah meggerodak


makanan sudah sampai....so adik aku rimas aku dok amek gambo je sebab die tengah kebulur...hahaha...ok nasi goreng die nasik goreng cerah gitu ye..tapi ok la...banyak la jugak....tapi kalau die pekatkan sikit kaler nasik goreng die lagi besh kot...agak kureng la gak...


ok...ni makanan diet aku.....urm what can i say...die nye sup agak masin...kuantiti ayam die tak banyak sangat tak sikit sikit sangat...rempah die dah ok dah cume terlebih masin sikit..tapi aku penah rase tomyam die...tomyam die boleh tahan ok...


haa ni de cendawan goreng die...harge RM3.00 sahaje 1 pinggan...memang sedap ok....tak penah la aku rase cendawan goreng macam ni....lain dari yang lain...agak gebu-gebu bile masuk dimulut...hahaha..maybe tepung die kot...tapi mmang sedapla...seyes ni beb!


ok sesudah makan kite perlu berangkat sebab "mem besar' dirumah sudak call sebab dah kelaparan so amek kesempatan suh tapau kuew tiaw kungfu...

total malam ni dengan sup ayam, nasi goreng pataya, kuew tiaw kungfu, teh ais n air suam = RM13.00 (cendawan bayar kat gerai die sendiri)
masa menunggu = 15 menet
servis = ***
makanan = ***

bintang maximum adalah 5 ok.

0 katak kenyang: