RSS

Tuesday, February 15, 2011

Kau Istimewa...Terlalu Istimewa


Aku selalu berbual dengan si'die' alangkah beruntungnye kalau kite lahir zaman Rasulullah...alangkah indahnye andai dapat menjadi perisai Baginda dan syahid ketika berperang bersama Baginda menentang musuh-musuh islam ketika dulu, alangkah bagusnye kalau dapat berjihat, beribadah, berjasa dengan Baginda pada zaman itu dan alangkah tenangnye kalau dapat solat berimamkan Baginda.....die berulangkali kate kalau lah die dapat jadi dikalangan sahabat Baginda....aku sentiasa ingatkan die betapa bersyukurnye kite dilahirkan sebagai seorang Islam, alangkah beruntungnye kite celik2 mate sudah mendengar azan di telinge, dan paling tak terkata betapa bersyukurnye menjadi umat MUHAMMAD......umat yang paling dimuliakan di akhirat kelak, yang akan diutamakan untuk ke syurga, yang paling diawalkan untuk dihisab.....sedangkan Nabi Musa merayu pada Muhammad untuk menjadi umatnye....



Pilu bile mengenangkan betapa sayangnye Baginda pada umatnye, ketika sakaratulmaut pun masih bermohon pada Allah untuk menanggung segala kesakitan sakaratulmaut umat-umatnye....tapi alangkah zalimnye aku ya Allah kerana selalu leka dan alpa pada wasiat dan ajarannye... Ya Allah....sesungguhnye aku masih sedang berusaha untuk istiqamah dalam ibadah kepada Mu...



Sempena hari kelahiranmu ya Rasullullah yang terlalu istimewa untuk ku dang sangat aku cintai, aku hadiahkan selawat yang paling banyak aku boleh lakukan lebih dari hari-hari lain dalam hidup ku...


aku tinggalkan dengan video yang mampu membuatkan aku berlinangan air mate mengenangkan Baginda yang teristimewa...





0 katak kenyang: