RSS

Friday, January 21, 2011

Jai char Kuew Tiaw


setiap kali ade event kat UTM ni, mesti Jai Char kuew Tiaw akan membuka gerainya tak kira pada pesta konvo atau ape-ape fiesta sekalipun....dan agak femes juga Jai Char Kuew Tiaw ni disini.....so waktu habis je meeting dengan supervisor membincangkan mengenai thesis, kami pun melangkah ke tapak fakulti alam bina untuk meng'window' shopping dan mencuci mate...dengan peru pun dah berkroncong, terbau-bau la pulak Char Kuew Tiaw ni...tanpa membuang mase kami pun mengepau seorang budak kelas kami yg sedang kaye baru dapat JPA membelanje kami...heheheheh

ye itu die tukang masak sedang menggoreng char kuew tiaw...mereka memakai uniform kaler hijau tau...mungkin ni trademark dorg...

dapat dilihat disitu harga setiap jenis Char kuew tiaw. tapi agak pelik ye ade char kuew tiaw sotong....urm...aku macam tak pernah dengar pulak....selalu ade udang dan kerang jer...

taraaa...ni die char kuew tiaw yang aku tunggu dari tadi, aku ambik char kuew tiaw udang sebeb char kuew tiaw kerang dah habis....rm4.00

pada pendapat aku la kan, char kuew tiaw ni ok, sedap, tapi ade something yang missing yang buatkan rase tu tak lengkap, aku tak tau ape, kawan aku pun cakap macam tu....rase die sangaaatt la berlemak berkrim.....kalau suapan awal-awal tu sedaplah sebab berlemak, bile dah separuh makan tu aku dah mula rase muak.....mungkin hari ni abang yang masak tu takde mood kot.....ade bende yang kurang, so aku harap Jai chaw kuew tiaw leh mengolah kembali rasenye....sebab Jai char kuew tiaw ni dah ade tempat kat cni cume rasenye perlu diperbaiki ye....

kebersihan: ***
keservisan: ***
kesedapan: **

0 katak kenyang: