RSS

Sunday, January 16, 2011

Pondok M.S Beryani

Kali ni aku nak ceritakan pasal satu kedai makan yang sangat aku puas hati. Aku memang pakar bab rase-merase nasi beriani, yelaa dulu arwah ayah aku ade restoran nasi beriani...Die memang sangat pakar buat nasi beriani, lagi-lagi beriani kambing die, mak aku buat pun tak sesedap arwah papa yang wat...kalau makan arwah papa aku yang buat, kompem terangkat..!! hahaha Giler sedap weh....



 Ok, berbalik pada topik ni....Salah sorang geng Debab telah memberitahu satu informasi yang menarik, die pernah try beriani kat sini ngn bopren die, die tau pun dari kawan kepada bopren die, kawan bopren die tau pun dari kawan kepada kawan bopren die, aaaahhhh...pening2....then, kami 3 orang ahli telah membuat satu misi untuk mencuba beriani tu....

ni lah kedai makan tu....terletak di bandar baru uda, berhampiran dengan angsana, berdepan dengan bank islam....tak silap aku lah heheheh

kalau nak tau, pukul 4 je nasi beriani ni kebiasaanya dah habis...so g awal sikit yee

ok, mungkin kamu tak dapat lihat, nasi beriani ayam dan kambing adalah rm7. mula fikir, nasi beriani kat dalam UTM baru rm4.50, berbaloi ke ni..??

sampai atasa meja...wow...!!! menggunung...!! i loike...!!

di beri arca dan darca sekali ye....

ok..jom kite start makan..!!! on your mark...get set...GOOO...!!!

taraa.....licin sudah....hahahhaah....

air yang sedap dan terbaaeekkk kat sini adalah jus limau kasturi die, memang superb beb..!! rm2.00 segelas

hasil tinjauan misi kami, nasi beriani die memang superb..!! terbaaeekkk dari ladang. memang sangat berbaloi dan puas hati. sdap weh...korang mesti try...tapi...takdelah sesedap arwah ayah aku buat, hampir-hampir serupalah...nasi die berderai, cukup minyak sapi, cukup rempah, aku ambil beriani ayam, ayam die lembut, rempah die sebati, tapi darca die takdelah meletoop...kire ok lah,,,pekat gitu...

after makan, kene lah ade pencuci mulut, ni adalah cheese tart die.....waaahh bengong giler weh cheese tart die....leh bengong seketika...berlemak, berkrim, bercheeessss.....rm5.50 satu bekas, ada 10 ketul kot (tak berapa ingat)

ni rupanya dari dekat...oh~~~ bengong....

ni pulak puding kastard die, dalam tu ade kek span, aku leh wat bende ni...manis dan sedaaappp...rm1.50 satu ye...


kebersihan : ****
kesedapan : ****
keservisan : ***







0 katak kenyang: