RSS

Thursday, March 3, 2011

Jonker 88, Jonker Walk, Melaka.

Lame dah aku perap gambar-gambar yang aku pergi ke Melaka, jalan-jalan pada awal sem ni bulan 1 hari tu. Kali ni aku nak perkenalkan korang dengan tempat makan al-ala baba nyonya. Jonker 88 ni pernah masuk jalan-jalan cari makan. Makanan die memang sedap-sedaap.

Decoration dalam restaurant ni sangat unik dan ala-ala sejarah gitu...

ramai orang-melayu makan kat cni, dan sentiasa penuh dengan manusia. hahahahaha

banyak barang-barang antik dan bersejarah terdapat di dalam ni

ni tempat buat cendol die.

Tempat kita beratur untuk ambil makanan. bayar juga disini

Pintu masuk Jonker 88 heritage ni. Terletak di jonker walk.

Senarai menu cendol yang terdapat di depan stall cendol

senarai menu makanan-makanan yang ada dan terdapat disini. murah, berpatutan dan yang penting sedaaappp




  
taraa...ni lah cendol die..baba cendol ni rm2.00. tapi tekak aku ni tak kene plak dengan cendol ni, rase cam pelek sikit. Mungkin cendol ini menggunakan gula melaka yang pure punye kot

 Baba Asam Laksa.Banayk-banyak makanan kat cni, yang ni palinggg sedap diantara yang sedap-sedap. rm4.50 kalau tak silap

yang ni plak yang aku oder, Baba Laksa. Rase nye cam laksa lemak, sedap jugak tapi lagi sedap Asam Laksa kat atas ni. Same gak harga rm4.50


Baba Rendang Chicken Noodles. rm5.00. rendang die sangat pekat dan pedas sket, sedap, tapi kalau rase sikit-sikit ok, kalau nak habiskan jenuh gak la sbb muak santan pekat die.

Aku lupa nak ambek gambar curry laksa die. Aku suka gak Baba Curry Laksa die. sedaappp banget k.

ni plak Pie Tea, tak silap aku ejaan die camtu hehehe ni kawan aku oder. rm12.00. Mahal tapi sedaappp...udang freshh..!


Fried fish cake and macam-macam lagi ala-ala yong tau fu. Sos die memang kaw okeyhh...sedap ni jangan tak oder kalau datang sini

Wajah kelihatan sedikit ayu sebelum makan. hehehehe

wajah bertukar gelojoh, hodoh dan tak senonoh bile dah mule start nak melantak. ok! sile pejam mata ketika aku sedang melantak.

ni lah orang yang bertanggungjawab membawa aku merasa makanan di Jonker 88 ni. Kak ira dan abg alif, tenkiu so much! hahahaha len kali bawak g tempat lain lagi yang sedap-sedap tau

owh lupe, ni minumam yang aku oder, agak bersalah waktu ni makan tak hengat dunia, terlupe seketika tengah berdiet, so aku ambek air yang light-light gituw~ hehehe sedap gak juice lemon ni...rm2.00


sekian saje pengembaraan aku ke melaka waktu itu, aku pasti akan datnag lagi bershopping sakan di jonker walk itu..

kesedapan: ****
keservisan:***
kepuashatian:****
kebersihan:****

0 katak kenyang: